30 Mart 2017 Perşembe

HAYIR İÇİN NOTLAR…

İLGİNÇ BİR ANKET SONUCU
Son yayınlanan kamuoyu araştırmalarının hemen hemen hepsinde “HAYIR” oylarının %50’nin üzerinde olduğu görülmektedir.
Gezici’nin yaptığı araştırmaya göre kararsızlar bilimsel bir yöntemle ağırlıklarına göre dağıtıldığında, “evet” diyenlerin oranı yüzde 48,9, “hayır” diyenlerin oranı ise yüzde 51,1 olarak belirlendi.
Yani Hayır kazanacak ama işin ilginç yanı anket sonucunda hayır yüksek olmasına rağmen, ankete hayır diyenlerin evet’in kazanacağına inanması…
Araştırmada, katılımcıların referandum sonuçlarıyla ilgili ne düşündüğü de sorgulandığında: “Katılımcıların yüzde 62,2’si sonucun “evet” yönünde olduğunu düşünürken, yüzde 27,5’i “hayır çıkar” dedi. “Evet” oyu vermek isteyenlerin yüzde 93’ü evet çıkacağını ifade ederken, yüzde 2,1’i “hayır” çıkacağını düşündüğünü söyledi. “Hayır” oyu vereceklerin yüzde 32,1’i sonucun “evet”, yüzde 55,7’si ise “hayır” yönünde sonuçlanacağı görüşünü belirtti.”
Araştırma verilerinden de anlaşılacağı üzere Hayır çıkacak ama inanmıyoruz.
Hem anket sonuçları hem halkın verdiği tepkiden de görüleceği üzere Hayır kazanacak, inanın yeter.
AKP’NİN EVET KİTAPÇIĞI
Geçtiğimiz hafta oturduğumuz apartmana AKP’nin paralı dağıtım elemanları  “Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi, Kararımız Evet” kitapçığını bıraktılar. Ne yazıyor diye merak edip aldım okudum. Bir de ne göreyim kitapçıkta Anayasa Mahkemesinin üyeliği ile ilgili tek bir satır yok. Ben mi yanlış okudum diye araştırmaya girdim. Önce haberleri kurcaladım biraz 21.01.2017 tarihli devletin Anadolu Ajansının geçtiği haberi okudum: Anayasa Mahkemesinin üye sayısı 17’den 15’e düşürülecek.” diye yazıyordu. Belki burada yanlış yazılmıştır diye resmi gazetenin sitesine girerek referanduma sunulan teklifi buldum ve altını çizerek okumaya başladım. Teklifin 16 maddesinin d bendinde:
“146. Maddesinin birinci fırkasında yer alan “on yedi” ibaresi “onbeş” şeklinde değiştirilmiştir, üçüncü fıkrasında yer alan “,bir üyeyi Askeri Yargıtay, bir üyeyi Askeri Yüksek İdare Mahkemesi” ibaresi ile dördüncü fıkrasında yer alan Askeri Yargıtay ve Askeri Yüksek İdare Mahkemesi” metinden çıkarılmıştır.” yazmaktadır.(http://www.resmigazete.gov.tr/main.aspx?home=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/01/20170121.htm&main=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/01/20170121.htm)
Anlayacağınız Anayasa mahkemesi üye sayısı 17’den 15 düşürülmüştür. Ama AKP bunu kendi kitapçığında bile yazamamakta ve halka yalan söylemektedir.
Yalancının mumu (ampulü) 16 Nisan’da sönecektir…
“DEMOKRATİK KİTLE ÖRGÜTLERİNİN HAYIR BİLDİRİ DAĞITIMININ ENGELLENMESİ”
Korku dağları sarmış olmalı ki yalancılıktan sonra bir de baskı yolunu tercih etmeye başladılar. Önce Samsun’da Halkevleri’nin referandum çalışmasını engellediler, sonra bu uygulama memleketin her yerine yayıldı. Memletin dört bir yanından gözaltı haberleri gelmeye başladı.
Geçtiğimiz Cuma günü içerisinde onlarca Demokratik Kitle Örgütü bulunan Hayır için bir araya gelmiş birliktelik, Ulus meydanında benim de içinde bulunduğum 20 kişillik bir grupla “Hayır” broşürleri ve  gazeteleri dağıtımına çıktık. Yarım saat geçmedi polisler yanımıza geldi ve hiçbir yasal gerekçe göstermeden dağıtımı engellediler. O sıra bir polis evet dağıtsanız sorun yok ama hayır dağıtamazsınız diye bağırmış ben de sonradan sosyal medyada yayılan videolardan bu sözü dinleyebildim.
Bu satırları yazmadan biraz önce izlediğim bir videoda ise Yıldız Teknik üniversitesinde 17 kişilik bir grup “Hayır için Pedalla” etkinliği yapmak isterken göz altına alınıyordu.
Evet kampanyası için her türlü devlet olanağının hukuksuzca kullanılmasına ses etmeyenler. Hayır için gönüllü olarak bir araya gelen insanları engellemektedir.
Referandum’un Türkçesi halkoylamasıdır. Yani bu bir parti seçimi değildir. O yüzden halkın tamamını ilgilendirmektedir. Bu konuda gerek dernekler, sendikalar,odalar gerekse bireysel olarak vatandaşlar düşüncelerine serbestçe açıklayabilir ve propaganda yapabilirler. Bunu engellemek suçtur, seçime açıkça müdahale etmektir.Bu müdahaleler ise çalışmaları yürütenleri korkutmamakta ve “Hayır” çıkması için daha çok çalışılmasına neden olmaktadır.
Her şer’de bir Hayır vardır diyelim.
Hayırlı Haftalar….
Mahmut Aslan
28.03.2017

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

CELAL ŞENGÖR’ÜN CEHALETİ