27 Kasım 2016 Pazar

Komutanım FİDEL

Herkes popüler ikon yapılmaya çalışılan CHE'yi severken ( Gerçekte CHE büyük bir devrimcidir.)Karizmatik fotolarından dolayı.Ben hep Fidel asıl komutan diye diretirdim ve Fidel'e büyük sevgi duyardım.Hatta bir erkek çocuğum olursa Fidel Castro koyacağını söylerdim.Binlerce kilometre uzaktan ona bu kadar sevgi ile bağlıydım yani.
Fİdel sadece benim için değil; eğitimden, sağlıktan, barınmadan ve bağımsızlıktan uzak bir çok halktan insan için de bu kadar çok sevilen insandır.Çünkü o emperyalizmin kuklası ve yoksullarla dolu bir ülkeyi bugün dünyada en iyi sağlık hizmetini veren, herkesin parasız eğitim aldığı ve ablukadan kaynaklı yoksul olsada başı dik ülke haline getirdi.
Fidel öyle yoksul bir aileden değil hani, zengin bir ailede yetişmesine, iyi eğitim almasına rağmen(hukuk doktorudur)bütün burjuva değerlerini bir tarafa bırakıp, ölümü göze alarak o yoksul halk için direnişe geçmiş kişidir.
Tam bir vatanseverdir Fidel."Ya Vatan Ya Ölüm"sözünü çok defa söylemiştir.Bu cümle bize çok uzak değil.Çünkü bizim kurucu devrimcimiz de "Ya İstiklal Ya Ölümk demistir. Bugünün küreselleşen dünyasında vatanseverlik tu kaka bir kavramdır.Büyük büyük devrimcilerimiz! yıllarca bu öğrenilmiş ezberi sattılar bu ülkede.
Fidel'in o küçük ülkesi enternasyonalistir de ayni zamanda bütün Latin Amerika halkları ile dayanışmıştır.Sadece Latinlere değil Kara Afrikadaki mazlumlarla da dayanışmıștır Fidel'in Küba'sı.Chavez'le dostluğu üstünden sosyalizme doğru giden Bolivarcı Venezüella birazda Fidel'in ürünüdür.
Komutanım,düşünce dünyamın yol göstericisi büyük insan.Güle güle.Yaptıklarınla ve düşüncelerinle bizimle yaşamaya devam edeceksin.Ne demiş bizim Yunus: Ölürse tenler ölür, canlar ölesi değil...
26.11.2016

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

CELAL ŞENGÖR’ÜN CEHALETİ